dette er mit første blog indlæg, og derfor vil jeg skrive om det der først falder mig ind:
krigen i Afghanistan er jeg for eller imod?
som dansker må man de senere år havde spurt sig selv om man er for, eller om man er imod krigen i Afghanistan. dette er et meget stort spørgsmål, men jeg vil prøve at fokusere på hvad Danmark skal gøre nu. sådan som sagerne står nu er at regeringen har valgt at vi skal begynde at trække os ud i 2014. dette har forsvaret beregnet på, og kommet frem til at den Afghanske befolkning ikke ville kunne klare presset fra talaban, og derved vil de fremskridt vi har gjort være spildt. HVIS DANMARK ER GÅET IND I AFGANISTAN FOR AT SKABE FRED, KAN VI IKKE TRÆKKE OS UD FØR DER ER FRED!!! (eller i i hvert fald før den afghanske befolkning kan holde fred). den rigtige måde at løse Afghanistan i mine øjne, er at uddanne et professionelt militær, og at bygge skoler for både drenge og piger som lære børnene om andet end koranen. efter folkeopstandene i mange andre mellemøstlige lande, har jeg fået troen på at vi med en stor indsats kan ændre situationen dernede. ikke med kamp men med uddannelse af befolkningen via en militær indsats, indtil at der ikke er brug for udenlandske tropper. det kan godt være at det bliver efter 2014 at dette bliver muligt, og det er også i orden. Vi skal ikke stikke halen mellem benene før jobbet er gjort.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar